محرومیت مادام العمر بن همام از فعالیت در فوتبال لغو شد
نوشته شده توسط : breketid

محمد بن همام حدودا یک سال است که برای تغییر دادن حکم فیفا در تلاش است

دادگاه حکمیت ورزش محرومیت مادام العمر محمد بن همام رئیس قطری پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا از هرگونه فعالیت در زمینه فوتبال را لغو کرد.

دادگاه حکمیت پس از آن محرومیت بن همام را لغو کرد که شواهد کافی برای اثبات این اتهام پیدا نکرد. بن همام به تلاش برای خرید رای در انتخابات ماه ژوئن ریاست فیفا متهم شده بود.

البته دادگاه حکمیت ورزش تاکید کرد که تصمیم این نهاد به آن معنا نیست که "بی گناهی وی به طور قطع" ثابت شده است.

مقامات دادگاه در بیانیه ای اعلام کردند :"دادگاه درخواست آقای بن همام را بررسی و تصمیم کمیته استیناف فیفا مبنی بر محرومیت مادام العمر بن همام را لغو کرد".

محمد بن همام رئیس پیشین کنفدراسیون فوتبال آسیا حدودا یک سال است که برای تغییر حکم فیفا در تلاش است.

فیفا او را به خرید آراء فدراسیون های منطقه کارائیب در انتخابات سال گذشته برای تعیین جانشین سپ بلاتر - رئیس فیفا - متهم کرد.

فیفا گفت که تصمیم دادگاه را "توام با نگرانی" می پذیرد و تا زمانی که پرونده وی به طور مجزا در کنفدراسیون فوتبال آسیا بررسی نشود، تعلیق آقای بن همام برقرار خواهد ماند.

بن همام ۶۲ ساله در پی این اتهام از نامزدی ریاست فیفا انصراف داد و سپ بلاتر به عنوان تنها نامزد این سمت برای چهارمین دوره به عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شد.

این اتهامات پس از آن مطرح شد که سال گذشته مدارکی به دست آمد که نشان می‌داد جک وارنر، نایب رئیس سابق فیفا، به یک مقام ارشد کنفدراسیون فوتبال آمریکای شمای و مرکزی و حوزه دریای کارائیب(کونکاکاف)، کیفی حاوی پاکت‌های پول داده تا بین اعضای این کنفدراسیون توزیع شود.

این پاکت‌ها در جلسه‌ ویژه‌ای توزیع شد که در آن محمد بن‌ همام، برای انتخابات ریاست فیفا تبلیغ می‌کرد.

در نتیجه کميته اخلاقی فيفا محمد بن همام و جک وارنر را مادام‌العمر از تمام فعاليت‌های فوتبالی محروم کرد و ژانگ جيلونگ از سوی کميته اجرايی کنفدراسيون فوتبال آسيا AFC به عنوان رییس موقت این کنفدراسیون به کميته اجرايی فيفا معرفی شد.

آقای ژیلونگ طی بیانیه ای گفت: "به نظر من یک چیز بسیار روشن است و آن اینکه کنفدراسیون دیگر جایی برای رفتارهای غیر اخلاقی ندارد".

وی که امروز ( پنجشنبه 19 ژوئیه) در جلسه کمیته اجرایی AFC این بیانیه را صادر کرد و همچنین گفت که این کمیته باید از "سوء استفاده از قدرت و مقام جلوگیری کند".

او در ادامه گفت: "من از کمیته اجرایی درخواست می کنم تا اجازه ندهد کسی وجهه کنفدراسیون فوتبال آسیا را خراب کند."

فیفا گفته است که پرونده موجود و همه مدارک اکنون در اختیار کمیته اخلاقی فیفا قرار می گیرد و این کمیته به نوبه خود با بررسی شواهد و گزارش های موجود درباره اتخاذ اقدامات بیشتر علیه آقای بن همام تصمیم گیری خواهد کرد.





:: برچسب‌ها: جدید ,
:: بازدید از این مطلب : 280
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : جمعه 30 تير 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: